نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

تشریح دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه رازی

تشریح دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه رازی


در گفت‌وگو با دکتر فتحی مطرح شد:

تشریح دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه رازی

 

 

دکتر عبدالحسین فتحی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی دانشگاه رازی با گرامیداشت هفته دولت به تشریح دستاوردها و اقدامات مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اظهار داشت: با حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه و تلاش مجموعه همکاران مدیریت IT، شاهد ارتقاء چشمگیر در بخش‌های مختلف این واحد بوده‌ایم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه رازی ارتقاء ۹ سرویس نرم افزاری، صرفه‌جویی ۴۰ میلیارد ریالی در ارتقاء سخت افزاری کامپیوترهای اداری، افزایش ۳۵ درصدی پهنای باند اینترنت دانشگاه بدون افزایش هزینه، توسعه زیرساخت سخت افزاری سرورها و تجهیزات دیتاسنتر دانشگاه، صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد ریالی  در ارتقاء ۶ دستگاه سرور با هزینه کرد کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال و خرید ۱۴ میلیارد ریال تجهیزات برای زیرساخت‌های توسعه آموزش مجازی، امنیت و ذخیره سازی ظرف یکسال را از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی آماده سازی بستر مورد نیاز سرویس‌های نرم افزاری جدید دانشگاه را از اقدامات شاخص صورت گرفته برشمرد و گفت: در این بخش بیش از ۱۱ سرویس جدید برای توسعه خدمات الکترونیکی مبتنی بر شبکه راه اندازی شده است که شامل: سامانه جذب، سرویس و پنل آزمایشگاه مرکزی، میزخدمت، سرویس مانیتورینگ بینا، سرویس مدیریت یکپارچه سرورهای مجازی، سرویس آموزش مجازی LMS - شامل ۱۶ سرویس - حداقل ۳۰۰۰ کاربر همزمان، سرویس منابع انسانی، سرویس ارزیابی کارکنان، سرویس نظام پیشنهادات، سرویس پورتال خبری روابط عمومی و سرویس پورتال خبری معاونت فرهنگی می‌باشد.

دکتر فتحی از توسعه ۹ مورد سرویس‌ جانبی خبر داد و افزود: علاوه بر سرویس‌های اصلی، یکسری زیر سرویس جهت ارتباط و مدیریت دسترسی ها انجام شده که شامل:  آماده سازی سرویس پنل پیامکی دانشگاه، اتصال زیربخش های حوزه مالی به شبکه ملی اطلاعات، اتصال سامانه آموزش گلستان به سرویس پیامکی، اتصال مدیریت یوزرها در سامانه سیاق به  پیامک، تکمیل سرویس ECE دبیرخانه مرکزی، مدیریت فراموشی کلمه عبور پورتال دانشگاه، لینک ارتباطی و وب سرویس گلستان و LMS، طراحی قالب جدید پورتال دانشگاه و اعمال قالب جدید پورتال برای ۵ معاونت و ۱۳ دانشکده می‌باشد.

 

 

وی پشتیبانی فنی بیش از ۱۰۰۰ مورد برگزاری کلاس‌ها و وبینارهای داخلی و خارجی دانشگاه بر بستر مجازی، ارائه بیش از ۳۰۰۰ مورد خدمت و پشتیبانی نرم افزاری در دانشکده ها و واحدهای تابعه دانشگاه، توسعه زیرساخت سخت افزاری ۴ دستگاه سرور و تجهیزات دیتاسنتر دانشگاه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: ارتقاء ۶ دستگاه سرور در راستای استفاده حداکثری از توان سخت افزاری سرورهای موجود، با هزینه کمتر از پنجاه میلیون تومان و بهره گیری از تکنولوژی مجازی سازی به جای خرید سرور جدید و حداقل ۲ میلیارد تومان صرفه جویی در منابع پولی دانشگاه از دیگر اقدامات شاخص است.

دکتر فتحی از ارتقاء و توسعه زیرساخت سخت افزاری سرویس‌ها به تعداد ۸ مورد خبر داد و گفت: حوزه فناوری اطلاعات در راستای پروژه مجازی‌سازی سرورها و استفاده بهینه از سخت افزار موجود، توانایی توسعه و تغییرات لحظه‌ای منابع سخت افزاری تخصیص داده شده برای سامانه‌های نرم افزاری را دارا می‌باشد، بر همین اساس نیاز به ارائه سرویس را منوط به پروسه خرید سخت افزار نکرده و در کوتاه ترین زمان زیرساخت مورد نیاز محیا شده است.

وی ارائه خدمت و پشتیبانی سخت‌افزاری در دانشکده‌ها و واحدهای تابعه دانشگاه به تعداد بیش از ۱۹۰۰ دستگاه کامپیوتر و دستگاه های جانبی و  انجام پروسه خرید قطعه سخت افزاری و ارتقاء کامپیوترهای اداری به تعداد ۸۰۰ دستگاه را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: ارتقاء سخت افزاری کامپیوترهای اداری بیش از ۷۰۰ دستگاه و بیش از ۱۰۰ مورد تعمیر قطعات که با رقمی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است، این در حالی است که برای خرید جدید بیش از ۴ میلیارد تومان بایستی هزینه می‌شد.

وی در خصوص خدمات مرتبط با زیرساخت و شبکه گفت: افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از ۶۳۴Mb/s به ۱۰۵۰Mb/s  بدون افزایش هزینه و بهره‌مندی از ۳ اپراتور تامین کننده پهنای باند اینترنت، خرید، نصب و راه اندازی یک دستگاه فایروال لایسنس دار سخت افزاری جهت مدیریت دسترسی کاربران و سامانه ها بصورت کاملا امن به اینترنت و بالعکس، همچنین تامین امنیت دسترسی راه دور از دیگر اقدامات است. برای دریافت فایل PDF کلیک کنید.